30 september 2005

 

Adresse

Har faatt et par spoersmaal ang ny adresse etter at jeg flytta. Ta det helt med ro! Jeg bruker skolens adresse til post. Og den er den samme som foer: Donelaičio 4, LT-92144, Kaipėda, Lithuania. Men hvis noen planlegger aa komme paa overraskelsesbesoek, kan jeg selvsagt fortelle at jeg naa bor i Kretingos 11. Og bare for goey skriver jeg telefonnummeret mitt en gang til ogsaa, for det er nemlig ogsaa det samme: 37063878855. Saa var det sagt!

I dag er en rolig dag, fredag uten undervisning. Har vaert paa skolen og oevd litt, skal rusle litt paa markedsplassen og i byen naar jeg har gjort meg ferdig her, og i kveld kommer mamma og pappa. Hurra!

Og saa har jo seff Marit utfordra meg paa bloggen sin. Saa a girl's gotta do what a girl's gotta do. Men jeg tenker IKKE aa vaere kreativ, utfyllende eller morsom. Here goes:

For ti aar siden var jeg ti aar Bodde i Roevika. Hadde dilla paa India etter at mamma hadde vaert der. Ellers hang jeg vel med Staale og Ingeborg, lekte hund med Erling eller ble kila av Kjersti paa knuffestua.
For fem aar siden var jeg femten aar. Bodde fortsatt i Roevika. Hadde konfirmanttimer med pappa annenhver uke, hadde lyst til aa vaere kul nok til aa henge paa e@, men de fleste vennene mine ville heller begynne aa roeyke og raane. Og saa fikk jeg min foerste kjaereste.
Fem stykk yndlingsmat er roedbeter, kokt kaal, dill, potet og vodka. Neidabaretulla. Ehm. Ivars lam paa Skjaertorsdag. Fruktsalat med mandler og moerk kokesjokolade. Moerk kokesjokolade. Sjokolade. Jarlsberg.
Fem sanger jeg kan teksten til. Eeee. Vargsaangen. Vem kan segla. Deirdres Samba. Fengselstangoen fra Chicago. Do you hear the people sing?
Fem ting jeg ville gjoere med 100 millioner kroner. Antakelig bli gal. Fem ganger.
Fem steder jeg vil stikke av til er Trondheim, Oeynheim, Japan, Roma, Paris.
Fem ting jeg aldri ville ifoere meg kan jeg ikke komme paa. Ville ifoere meg det meste om jeg hadde en god grunn.
Fem yndlings tv-programmer. Americas funniest home videoes dubbet paa litauisk. Litauiske nyheter. Litauisk vaermelding. Nytt paa nytt. Simpsons.
Mine fem stoerste fornoeyelser er aa vasse i hoestloev under ei lav, roed sol og puste frostroeyk. Aa faa et uventa brev. Aa klare noe jeg har proevd aa faa til lenge. Aa le til jeg faar vondt. Aa bli varm etter aa ha vaert kald.
Fem yndlingsleketoey. Sjongleringsballer, taerne mine, Super Mario Bros, kulepenner og traer.
Fem mennesker som skal faa denne utfordringa. Nei! Ta den de som vil! Vaersaagod:)

Takk for i aften. Goebbels. Kroell

Comments:
:-D
...Så BRA!!!

I like!
- kjennj ijænn ængelsk-uttalen! Fascineranes, å pinle lett å imiter!

Håp alt e bærre bra me dei. Å husk:
PAIN IS FUN!! Jada! Just d!

:-D
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?