13 september 2005

 

Pain is fun...

...laerte vi i "stage movement" i dag. Jepp. Slik er de timene.. Neida. Joda. Men de er veldig, veldig bra timer. Hver morgen har vi to timer noksaa hard fysisk trening, hele tida relatert til teater. Vi maa motivere hver eneste oevelse og handling vi gjoer, det er utfordrende baade fysisk og kreativt og noe av det mest interessante jeg har gjort paa veldig lenge.
Slik er ogsaa Directing-timene. Veldig praktiske, effektive, utfordrende. Jeg har laert mer paa to dager enn jeg trodde var mulig. Fortsetter timene aa vaere saa interessante, kan dette bli en ganske saa bra aar! Hurra! Og Gytis, regilaereren vaar er kanskje den rareste mannen jeg har moett, og snakker en forferdelig morsom form for litauiskengelsk. Saa morsom at jeg av og til mister konsentrasjonen, men det er verdt det.
Og litauisk da. Hehhh. Det er morsomt, ja det er det, men det er bare fordi vi er saa daarlige. Og fordi laereren er ei dame med en veldig morsom form for humor. For er det ikke det mest arkaiske spraaket i Europa? Og har det ikke 7 kasus? Og snakker de ike veldig fort her? Jo. Men det blir morsommere for hver gang, og jo mer du skjoenner.

Det er harde dager. I og med at vi bare er fire i klassen ennaa, og bare tre stk i litauisk (siden Inga er litauisk og slipper de timene), gaar det ikke an aa gjemme seg bort. Saa det betyr at vi er ultrakonsentrerte i over 8 timer sammenhengende, med bare en halv times pause aa snakke om. Merker ikke hvor troett man er foer man kommer hjem og skal begynne med lekser og sketsj-oppgaver til neste dag. MEN saa lenge timene er spennende og relevante gir jo det ogsaa energi og lyst til aa jobbe! Je!

Saa naa skal jeg hjem og plassere noen stoler, motivere noen bevegelser, trene min fantasi, observere menenskene rundt meg og spise en sjokolade.
Entusiastiske hilsener fra Ingrid, sliten i hjernen, og troett i oeynene med en Svyturys innabords, men ved godt mot. Og hurra for de Roed-groenne.
Sveiki!

Comments:
Jeg observerte dette:
Olympiakos
1 - 3
(1 - 1)Rosenborg

lett henslengt i den stygge, men ikke så stygg at den er kul, blå stolen på stua i Haldens i kveld. Og da tenkte jeg på deg.
Og sang både "Å, rosenborg, å rosenborg, e trondhjæms fotballag" og "Roooseeenboooorg".
 
Høres itj så hæstgæli ut d denne!Trur faktisk Kristine WT nevnt hainn lærern din i sommer - fikk lyst t å observer den skapningen æ og.. Lykke t videre!
Ragnar
 
Så hæstgæli? Hehe. Det synes jeg var gøy. Så gøy at jeg må kommentere det, sjøl om jeg ikke har noe som helst med det å gjøre.
 
Haestgaelig.. ja, det er et godt ord, naar du har bokstavene til aa skrive det..

Ja, Gytis underviser paa Gitis (?), og da tenkte jeg paa Kristine. Han er meget spesiell, men jeg laerer saa vanvittig mye paa kort tid av ham. Baade av det han sier, og bare av aa observere ham. :)

Je! Go Rosenborg!
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?