02 september 2005

 

sjuk og svensk

Jau. I dag har jeg vaert paa den NYDELIGE stranda paa 'The other coast' (husker ikke det egentlige navnet). Klaipeda er nemlig delt i to av The Baltic Sea, saa hvis man tar baat et lite stykke, kommer man til den 'oeya' som ogsaa er en del av byen, men som ogsaa har grense til Kaliningrad. Der er det kritthvit sandstrand og helt vanvittig vakkert. Havet er litt kaldt, men ikke kaldere enn aa bade fra Munkholmen.. Store morsomme boelger og veldig god plass.
Poenget var at jeg dro ikke dit alene, men sammen med en SVENSK kille, som bor i gangen min paa studentheimen. Moette ham i dag til frokost. Det var jo goey aa snakke litt norsk igjen, men denne killen var jammen en pusig skrue. Saa aa tilbringe en hel dag paa stranda med ham var litt krevende, og vi hadde ikke stort aa snakke om. Forresten var han fra Stroemstad. Harry type. Saa, hva laerte jeg da? Jo, SPRAAK og FORSTAAELSE trenger IKKE noedvendigvis henge sammen. Nei. Men det var kult aa bade og sole seg i september likevel.

I gaar var jeg ute sammen med de som tar samme kurs som meg, men er litauere. De skal gaa her i fem aar. Det er tradisjon paa 1. september aa dyppe studentbeviset sitt i en eller annen form for alkohol for aa innvie studentlivet. Saa det gjorde vi. De var ca 12 stk, tror jeg, og veldig hyggelige alle sammen. Engelsken er varierende, men de gjoer sitt beste, og da gaar det som regel fint likevel. Oelet var godt, det, men jeg ble ikke slaatt i bakken likevel (av smaken). Det er nemlig beroemt, oelet til Klaipeda, og har faat den beskjedne prisen 'Verdens beste oel'. Uansett, det var veldig mange koselige folk, lette aa bli kjent med. Jeg torde til og med aa bli lenger etter at Inga, min link til resten, gikk hjem. Toeffe Ingrida. Kommer nok til aa ha litt med dem aa gjoere paa skolen ogsaa, saa det blir bra. Skal se paa en leilighet som ei av dem har inne i byen, og hvis den er bra, kan det hende jeg leier hos henne i stedet for paa stud heimen. Men vi faar se.
Kvelden fikk meg i alle fall til aa se lysere paa tilvaerelsen her, og det var godt...

Naa har kanadierne i klassen minkommet, men jeg har ikke moett dem ennaa. Skal moete dem i byen i morgen. Gleder meg veldig. Odeta (kursadministratoren min) sa paa telefonen at de var veldig bra folk. Je!

Etterpaa naa skal jeg gaa til et kjoepesenter og kjoepe meg en CD-SPILLER!! Je! Da blir jeg glad, tror jeg. Er saa slitsomt aa har oerepropper paa naar jeg skal ligge i senga, for eksempel. Vondt i oeret faar jeg da.

Martine: dill? ja. Hull i gulvet? ja, noen steder. Bleike? nei, egentlig ikke bemerkelsesverdig mye det nei. Fint aa hoere fra deg!

Naa er det nok for denne gangen, ja. Dreper dere langsomt med loese og ugjennomtenkte tanker og smaa hendelser. Haaper dere har det bra! Tenker mye paa alle, selvfoelgelig...

Hiv og hojj!

Comments:
ta vare på de absurde øyeblikkene. tror det kan bli mange av dem utover.jeg husker da jeg satt småbrisen på ei varm strand utenfor newcastle i april etter å nettopp ha feira jul på en pub.
 
Litauen? Trodde du skulle til Latvia... Hehe, høres bra ut. Kos deg. Skal hilse fra Fredrik.
 
Nytt i gjenglemtkassa (jeg har endelig rydda den kroken på rommet hvor jeg har en del vesker og sekker liggende): Fant en pose med flere penal. Skal jeg sende dem? Også ga jeg en halv halvkilo kjøttdeig til OM og GM, den var opprinnelig din.
Noe som ikke er nytt er at jeg stadig tenker en hel del på hvordan det går med deg der borte.
 
Marit: Ntngaahhh. (enda vanskeligere aa skrive den lyden med tastatur fra Baltikum, ass..) De pennalene var vel de du skulle gi til Siri, som hun skulle gi til Mari? Husker du? Og egentlig saa jeg helst at du sendte meg kjoettdeigen min, men ok da. De kan faa den. Hvordan gaar det med buksa di? Har den vida seg tilstrekkelig ut? Har paa mi i dag. Det gaar bra. :)

Rune: ja takk, litauen. hils tilbake! Bra paa engelskmasteren?
 
Huff, ja, æsj, nå føler jeg meg teit og særs lite hjelpsom. Og som den vimsen jeg en gang er, men som jeg av og til mener er litt oppskrytt. Tror jeg tenkte litt for masse på noe som kanskje ikke, eller vet ikke helt, fortjente all den tenkinga. Unnskyld!
Og skal spandere en kjøttdeig på deg til jul.
Håper du kan tilgi mine fadeser, jeg lover ikke at det ikke skal skje igjen (kjenner jeg meg selv rett. Og det gjør jeg nok).
 
emmm... Hvis det er greit, vil jeg heller ha noe annet enn kjoettdeig til jul...
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?