27 september 2005

 

Velkommen til mitt nye hjem!

Naa har jeg flyttet fra stud.heimen til en nyoppussa, fin liten leilighet ved togstasjonen. Kretingos 11. Gratulerer! Takk. Aciu.

Var paa teaterfestival i Jonava i helga. Saa sju forestillinger fredag og loerdag formiddag. Noen var bra, noen var daarlige, alle var paa litauisk. Det toppa seg da vi saa ei forestilling paa japansk teksta paa litauisk. Hehm. Men den var faktisk en av de bedre. Og saa var jeg med paa en workshop (norsk ord for workshop, anyone? Unnskyld, noen?) i indisk dans. Det var kult.

Paa fredag kommer mine kjaere foreldre paa besoek. Det blir koselig. Hvis de er heldige, holder vaeret seg slik som det er naa. Vi har en fantastisk nydelig hoest. Naar jeg gaar til skolen om morgenen, lyser det ei rund, roed sol lavt over de gamle, rustne togene paa stasonen, og gjoer de gule bladene paa kastanjetraerne ennaa gulere og roedere enn de allerede er. Nydelig! Saa bank i bordet og sju, ni, tretten, eller hva man sier. Haaper det varer.

Naa maa jeg hjem og spise middagen som min forkjoela-syke samboer har brukt hele dagen paa aa lage. Je! Den er god.

Iki!

Ps. Har laga mine egne sjongleringsballer av sokker og erter naa. Hurra!

Comments:
workshop heter på norsk "gruppearbeid"!! Hvor var du på grunnskaolen?
 
Paa grunnskaolen var jeg aldri. Paa grunnskolen derimot, var jeg. Men heter det gruppearbaid naar man ikke jobber i grupper ogsaa? For det gjorde vi ikke.
 
Engelsk:
workshop
Spansk:
seminario, taller
Norsk:
seminar, verksted

eventuelt

English Norwegian
workshop No matches found
 
Ja, verksted, ja. Det kaller jeg det fra naa av. Takk!
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?