06 november 2005

 

Svensk lykke

I dag har jeg og Odeta (eller Odeta og litt jeg) (eller Odeta og jeg og Edgaras som er broren til Odeta) vaert guider for fire svenske teaterpedagogstudender (puh) fra Norrkoping som skal reise rundt i Litauen og observere teater og saant. Dessuten skal de gaa i klassen vaar i to (?) uker i desember. Og jeg hadde glemt hvor mye jeg elsker det svenske spraaket! Hurra, saa goey det var aa snakke svensk igjen. Og hoere det! :D herligt.

Och annars... Fredag var vi paa jazzklubb. Bandet (som het Dreams) spilte ei jazzlaat som aapning, og etterpaa var det bare Obladi Oblada og Tears In Heaven. Men kvelden ble bra likevel, den!

Ellers gaar det naa stort sett i skole, te, poteter og dill, da! Og Astrid Lingdgrens Besta (har ikke saanne svenske prikker paa tastaturet, saa det blir amatoer-svensk) !

Hej nu!

Comments:
Og på folkebiblioteket i Trondheim er det nå en HC Andersen-utstilling. Det gjorde meg glad.

Hurra for den nordiske gemenskap!
 
Kravaller! Hehe! Ja, der ser du! Eller snarere jeg, nok et eksempel paa hvor herrligt dom pratar:) Det er jo en grunn til at Astrid Lindgren er saa stor (tror jeg da). "Bena blir fulle av spring!" "Pilutta!" "Karlsons Kalas-kliser!"
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?