05 desember 2005

 

Vingardium leviosa!!!!

Det er ikke bare kroppsspraaket og det internasjonale spraaket TEATER som fungerer naar man vil kommunisere paa tvers av landegrenser. "Vingardium leviosa" og "Expecto patronum" er nemlig heller ikke ubrukelige. For uopplyste sjeler er dette trylleformler fra Harry Potter, og de er svaert effektive i lek med enkelte litauiske 4-aaringer. Og da jeg fikk tildelt et sugeroer som tryllestav og aeren av aa faa vaere Hermione, var alle barrierer brutt.
Dette foregikk hjemme hos Danute (presidenten i NEATA Litauen) da vi feira vel overstaatt regi-eksamen paa fredag. Mannen hennes er georgisk, og laga tradisjonell georgisk mat, og det var gooooodth.

Dagen etter dro jeg, nyinspirert, og saa Haris Poteris paa kino. Og hadde mareritt om natta. Om vampyrer.

Andre prosjekter: laga adventskrans paa kjoekkenet i gaar. Strevde litt foer jeg fant et egnet grantre aa stjele litt bar fra, men fant et riktig prektig et til slutt. Da jeg kom hjem og danderte baret paa et fat, merka jeg dessverre at det er meget sannsynlig at en hund har tissa paa alt granbaret. Det lukta i alle fall ikke jul. Skal stjele nytt i dag. Fra litt hoeyere opp paa treet. Mm.

Dessuten har vi talt, og resultatet er at vi har sett 23 teaterforestillinger siden vi kom hit. Paa litauisk, russisk og latvisk. Og to pantomimeforestillinger. Saa de var det ingen andre som fortsod noe av heller. :D

Hepp!

Comments:
hei ingrid!
jeg har vært verdens dårligste venn i høst, jeg vet det!
men jeg tror jeg har fått ammetåka litt på forskudd, og går egentlig rundt i min egen lille "baby verden", der det faktum at magen vokser, babyen sparker og snart vil ut for å bli et menneske er det eneste som surrer rundt i hodet mitt. det blir lite tid til de rundt meg, desverre.. har blitt sykemeldt fra jobb nå, er hjemme hos mamma en tur, og har ikke fått ordnet meg ny mail adresse enda. (den på jobb er det ingen vits å sende til nå)skal flytte til flatanger denne uka..(UHU) men jeg gleder meg masse til å se deg når du kommer hjem.
Ida D. fikk forresten en velskapt gutt forrige tirsdag! :)
go klem Ida-M
 
he-he, artig det, Granger. Når du sier det så ligner du en hel del på Ingrid, bortsett fra det med sugerøret da (Ingrid ville aldri ha brukt et sugerør til tryllestav). Jeg satser mer på hovedrollen selv og jeg har meldt meg på som HP himself i Rumpeldunk-spillet vi skal ha på avslutningsfesten. Mari (den morroklumpen), i et av sine åpenhjertige øyeblikk (på Kuhaugen på vei til spansk-eksamen) tror imidlertid jeg har bedre sjanser på rollen som Vernon Dusley. (Jeg var ikke blidgjort før jeg hadde drukket hele kakaoen hennes). Bortsett fra mye eksamenspæs her på Azkaban (eller Dragvoll som noen kaller det)(ferdig med tre, bare to igjen=femminustoHurra), så finner du det kanskje interessant å vite at NAPO (Norlis interne etterforskningsorgan) har igangsatt gransking ang flytting av en Norli-butikk i det siste. Butikkpersonalet har visst tatt med seg masse "overflødig" materiell hjem. Det viser seg at personalet selv definerte hva som var overflødig! Dyre tusjer og "utdaterte" spill var visst noen av godsakene som forsvant. Huff og huff. Får håpe at vi ikke kjenner noen som er involvert. Vet iallfall at jeg skal be om kvittering på ev julegaver fra Norli i år! Lykke til med resten av eksamene dine (kyss salt og kryss alt) og velkommen hjem snart.
Ærbødig hilsen Det Norske Kongehus' ydmyke undersopp.
 
Hei Idamargit! (hoho) Tror jammen jeg er bitt av ammetaaka di jeg ogsaa.. Droemmer om babyer og gravide damer om natta. Og tenker mye paa deg i alle fall! Gleder meg masse til aa prates snart! Og forresten maa jeg innroemme at jeg ikke visste at noe var paa vei hos Ida D.. Kan du ta detaljene paa mail kanskje? Og paa den maaten informere emg om hva den nye adressen er? God ide..

Hoho Rune, arti aa hoere fra deg. Og godt aa se at alt er ved det gamle naar det gjelder oppskrifta Knurreulv, Runepune, eksamenstid og humor. Synd at Solkua ikke fikk deltatt denne gangen, men internett fixer det meste!
 
Apropos drømming, så drømte jeg at jeg var på Inderøya forrige natt. Jeg rodde og rodde og skulle finne straumen, for jeg skulle møte noen på Rødbrygga. Je! (Og det er mange år siden jeg har vært på Inderøya, men nå fikk jeg lyst til å dra dit igjen!)
 
Takk for det. Joa, mye er med det samme, men det er blitt med meg som med den største Bukken Bruse: Mens de to minste bukkene peiste avgårde til seters for å gafle i seg det grønneste gresset, er den største igjen for å ta seg av trollet. Det er forøvrig ikke så mye jeg ser til Sture på Dragvoll i år, men hver gang jeg ser ham, blottlegger han "nå-kommer-jeg-og-tar-deg"-gliset sitt. Hyggelig det. Ellers har jeg fått egen celle her på Azkaban (eller fast lesesal-plass som noen kaller det); tre kvite vegger og et stort vindu, utsikt mot sør. Dagens høydepunkt utfor vinduet er den daglige lufteturen av scæferen "Raggen". Han (og eieren) kommer forbi temmelig presist kl ett hver dag og..., nei, når du snakker om sola: Der kommer de. Nå skal vi se, nei, har du sett; han nådde opp til 2. greina på juletreet i dag! Ny rekord. Hmm, jeg har foreslått for eieren at han skal fòre bikkja med pepperkaker, rosiner og mandariner (eh, nektariner, sorry Mari) i desember, da ville iallfall treet lukte jul. Jada, jada!
 
Heter hunden Raggen, eller er det du som har gitt ham/henne det navnet Rune?

Jeg har ogsaa vaert innom Inderoya i soevne et par ganger. Skal vi moetes paa roedbrygga i natt, Gro Mari? :)
 
Hei!

Artig å sjå eit kjent fjes i Sceneliv, plutselig såg æ ein artikkel om a Ingrid i Litauen.
Det sjer ut som eit spennanes studie, håpe du får ei fin tid!
Her på Inderøy har vi no sakte, men sekkert nedtelling te juleferie. Hektisk - men artig. Vi planlegge årets storproduksjon "Alice i eventyrland", og nån mindre prosjekt.
Lykke te videre - det ska bli artig å følg med dæ videre. Vi får håp at vi får mulighet te å utnytt dine erfaringa og kompetanse her på skolen. Ikke bare på Inderøy sommer!!!!

Lykke te!

Hilsen en "gammel lærer"
HildeM:
 
Hei Hilde! Saa arti aa hoer fra dae:) Og arti aa hoer at artikkelen kom fra i tide...

Ha ein god juleferie, og lykke te med Alice etter jul! Hoeres kult ut:)
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?