24 februar 2006

 

Regissoer paa 1-2-3

Paa torsdag har vi eksamen i Contemporary Drama. I de timene har vi hatt om folk som Brecht, Edward Gordon Craig, Meyerhold og Artaud. Greie karer det. De har sine teorier, de kan pugges og alt er greit. Saa spurte vi Rolandas hvordan eksamenen skulle gjennomfoeres. Muntlig? Skriftlig? Individuell? Felles?
" I would like you to analyse a play. Preferably from your home country. From a stage director's point of view. Drawings of stage design, cosumes, lighting is nice."
Hm!?!
Vi maa.... tenke sjael? Og mene? Herre mann.

Saa naa gaar det i Jon Fosses "jenta i sofaen" eller "the girl on the sofa". Lyd/lys/kullisser? Det har jeg aldri ofra en tanke foer gitt. Men vi gaar jo paa ei regilinje, saa det er klart vi burde kunne slike ting fra foer. (?) Tenker jeg schmoerer paa med det jeg kan komme paa jeg. Har jo ingen oekonomiske begrensninger!

Og etter at jeg har lagt fram mine planer for Fosses drama, flyr jeg avgaarde til Koebenhavn for helga. Til Marit. Hurra!

Comments:
Hipp hurra.

Og lykke til med Fosse.
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?