30 april 2006

 

Sol, vind,

sand i oeyet. Ingen hvitveis, men lange, hvite strender. Klaerne kan toerkes paa balkongen naa, heldigvis, for varmen er slaatt av. Guttene skater i bakgaarden og jentene har tatt med seg dukkene ut paa et teppe i sola. Uteliggerne har tint opp og hilser "laba ryta" naar man forlater huset om morgenen. En maur piler over foten til Ingrid, som sitter i graset og leser, i desperat mangel paa andre boeker, men ikke motvillig heller, tilfeldige Harry Potter-boeker (foerst nr 4, naa nr 2). Det gjoer godt aa lufte fregnene litt i helga naar resten av uka tilbringes i et moerkt klasserom hvor sola stegnes ute av svarte sekker og stoevet stiger fra teppegulvet paa scenen. Det er 44 dager og tre eksamener til sommerferien. Torsdag skal pantomimen til pers. Veggen. Veggen. Leggen er stoel.

Og gamle er gamle og unge er unge og jeg er en hyggelig ... fyr?

Comments:
Du er en kjernefyr, er du.
 
Når det står 1 comments får ejg vondt langt inn i den seipske språksjela mi. Derfor må det komme en kommentar til slika t s-en kan få sin meningsfylte plass.
Sven Boman i Litauiske Compagniet er en hyggelig og imøtekommende fyr, ja, kankje han også en kjernefyr, men var det forresten ikke slik at fyren var slukket nå, både i Klaipeda og hos oss, men det er nå så, - i alle fall så driver han og ordner med "en bokning" til 12. og 13. juni for oss med ferja. Og det store spørsmålet er om det går greit å ta en B1 kahytt til Klaipeda og en B2 kahytt tilbake til Karlshamn og samtidig få det som en "shoppingkryss", for det gir avslag i priset, og om det i tillegg går an å koble en 10 % studeranderabatt på "dotter". Men hon må ha "ett studentkort". og det har jeg sagt at det har hun sikkert.
Lykke til med pantomimen, forresten.
 
Fint, fatter. Det ordner seg sikkert. Jeg kan sove i hvilken kahytt som helst. Og jeg har sett at andre bloggere har dette med comments paa norsk, men jeg aner ikke hvordan jeg gjoer det. Og som den seipske datra jeg er, har jeg ogsaa litt vondt av dette. Dermed gjelder det aa sanke flere en 1 commenT for hver post. Eller ingen. Men flere er hyggeligere.
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?