15 mai 2006

 

Bra ting og daarlige ting

Daarlige ting:

- Det blaaser og er kaldt selv om sola skinner og lurer deg til aa ikke ta paa jakke naar du skal ut.
- Noen har hatt diare VED SIDEN AV hullet i gulvet paa do paa skolen. Det har vaert der i fem dager naa. Det lukter ikke godt.
- At jeg skjoenner at jeg skal hjem om (ca) 29 dager og IKKE kan ta med meg hjem de folkene som jeg kommer til aa savne.
- Aa ha samme sykdommen som soestra mi (vaere litt stressa over aa ikke ha sommerjobb og andre planer)

Bra ting:

- Aa vaere ferdig med to av tre eksamener
- Spa weekend i Druskininkai med massasje, peeling og gjoermebad
- Chestnuts in blossom
- Lukta av hegg og furu etter regn
- Aa reise til Riga og Moskva paa loerdag
- Aa skulle hjem om (ca) 29 dager

Tingen som skjedde saa fort at jeg ikke helt veit hva jeg skal tenke om den, men som jeg haaper og tror er en veldig bra og spennende ting:

- Jeg skal til Mexico i september og bli der til jul sammen med Helga!!!

Comments:
Det får man si Ingrid. Det hørtes ut som en veldig bra ting å gjøre sånn plutselig (sjøl om det er 4 måneder til). Jeg skal plutselig flytte til Trondheim. Det er ikke like spennende..
 
Pøh. Trondheim er kjempespennende. Sola skinner og PLUTSELIG snør det og SÅH! skinner sola også blåser det litt kanse, også HAGLER det også er det deilig sommer også høst.
 
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE for Mexico!
 
Hoho.
Ja, naa minner Klaipeda litt om Trondheim naar det gjelder vaer ogsaa. Det var jo over 20 grader og sol i over to uker, og jeg tenkte "dette er for godt til a vaere sant" - og det var det!

Dessuten vil jeg tilfoeye noe til "daarlige ting": Naa har Klaipeda bestemt seg for aa skru av varmvannet i ei uke for aa rense systemet. Jepp. Ingen dusjing naa nei! Kjoepte meg et torkle idag for aa skjule det meget uvaska haaret mitt, men maa nok ty til oppkoking av vann i morgen, for snart kan jeg smoere haaret mitt paa broedskiva til frokost.
 
Dessuten, Marit, er ikke fire maaneder saa mye. Jeg planla jo aa reise hit i ca 8 maaneder foer jeg dro! Jeg er ikke av de spontane og trenger tid foer ting gaar inn.. For eksempel kan jeg ennaa ikke navnet paa byen jeg skal bo i. Guanajauano? Guantanamera? Guanajuno?

GUANAJUATO! det er det.
 
yaus. mexico høres bra ut. der kan du kom på rett kjøl. vi andre derimot, må smøre brødskiva vår sjøl, untatt erling og jeg da, som skal til Borneo og yause med Orangutanger. men vi får ikke lært oss spansk. det får du og det kommer til å bli stas.
 
Borneo da gitt? Naar? Hvor? Nei, det sa du ja. Borneo. Men naar?
 
Hm, might see you there? Jeg svinger innom Taco-land som snarest i september, lander i Mexico city 16 september. Men jeg får ikke nyte sol, bading og lommetyver i fire måneder, slik som du. Det blir "bare" tre ukers spanskskole i en fjellby i nabolandet i sør; Antigua i Guatemala. Gleder meg for det, jeg. Onkel Reisende Mack.
 
Jeg dumper paa ingen maate Trondheim den fagre, Mari. For eksempel skal jeg tilbringe heele sommeren der uten noooe aa ta meg til..:D

Je, Rune, du faar slenge innom paa veien. Det hadde jammen vaert noe, hae? Mye bading kan jeg dessverre ikke love deg da, Guanajuato ligger midt i landet. Men det er sikkert masse lommetyver aa velge mellom!
 
eh, fant ikke Guanojunk på kartet, så jeg tok en råsjanse og antok at det lå ved kysten. Je-he. Fant forressten ikke Taco-land heller...
 
Guanajuato virker kjempespennende! Faktisk ganske lik den byen jeg skal til i Guatemala; begge er på UNESCOs liste over verneverdige byer, har masse språkskoler, ligger høyt til fjells og har ca samme størrelse. Bakdelen er jo at det blir ganske kaldt der mot jul; så ta med ullundertøy/lester!
 
Jeg er så utålmodig og leser så fort at uansett hvordan man skriver det blir Guanajuato GUANTANAMO i mitt hode, og da kvepper jeg litt, for der er det IKKE fint.
 
Hehe, det har blitt Guantanamo et par ganger for meg ogsaa. Og ikke minst Guantanamera (guahira guantanamera) som vekker noen redselsfylte minner fra min karriere i musikkskolen. Heldigvis skal jeg ikke til noen av de stedene! Guanajuatoguanajuatoguanajuato!!!!
 
Legg inn en kommentar

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?